machine
Aktuálne počasie Brezno
chata pod chopkom Fúkaná izolácia pizzeria u juraja preprava.info

Správy

Streda, 03. apríla 2019 • 11:55.42 • informujeme

1339x

Bystrické nákupné centrum myslí ekologicky. Zbavuje sa plastového riadu.

Plánovaná ekokampaň, ktorú bystrická Europa avizovala už začiatkom roka 2019, tentokrát presúva svoju pozornosť z oblasti podujatí na činnosti súvisiace s každodenným životom nákupného centra. Prvá veľká pozitívna zmena sa dotkne práve foodcourtu, v ktorom návštevníci už od pondelka, 1. apríla, nenájdu takmer žiadny plastový riad.

Bystrickú Europu čakajú v priebehu nasledujúcich mesiacov viaceré zásadné zmeny, ktorých pozornosť bude upriamená najmä na posilnenie ekologickej stránky nákupného centra. Prvou z nich bude zavedenie keramického riadu, klasického jedálenského príboru a podnosov z ekomateriálu, ktoré sa budú odteraz používať v priestoroch celého foodcourtu. ,,Keďže dôležité je ekologicky nielen myslieť, ale aj konať, rozhodli sme sa doterajší plastový riad nahradiť inventárom vyrobeným z kvalitných ekologických materiálov. Ten sa, vďaka novovybudovanej umyvárke, po každom použití dôkladne umyje, vydezinfikuje a ako nový sa znovu použije. Objem použitých plastov tak znižujeme na minimum, čím sa približujeme k vízii ekologického správania sa nákupného centra,“ informuje o ekokampani Michaela Čanecká, Center Manager Europa SC.

S prípravami na budovanie umyvárky, vďaka ktorej bude plastový riad nahradený klasickým inventárom, sa začalo už koncom minulého roka. ,,Uvedomujeme si, že z pozície najväčšieho nákupného centra v regióne nám vyplýva určitá zodpovednosť. Aj preto sa chceme viacerými postupnými krokmi stať pozitívnym príkladom toho, že rovnováha medzi udržateľnosťou a nasledovaním ekologických prístupov je možná a v praxi realizovateľná. Okrem obmedzenia plastu sa, napríklad, snažíme aj o zníženie spotreby papiera prechodom z tlačenej na elektronickú formu magazínu. Zároveň však v priebehu roka plánujeme zavedenie viacerých ďalších krokov smerujúcich k vízii ekologického nákupného centra,“ hovorí o ďalšom smerovaní obchodného centra Čanecká.

Minimalizácia plastov a obmedzenie spotreby papiera však nie je jedinou pozitívnou zmenou, s ktorou sa môžu návštevníci stretnúť. So zavedením keramického riadu spúšťa centrum aj edukačnú kampaň, ktorou chce k ekologicky zodpovednému správaniu motivovať aj samotných návštevníkov. ,,Na stoloch vo foodcourte budú rozmiestnené informačné materiály, kde naši návštevníci nájdu užitočné tipy a rady, ako sa zodpovedne správať k životnému prostrediu. Každý jeden z nás totiž v konečnom dôsledku musí začať od seba. Veríme preto, že ich našou činnosťou budeme motivovať, a že užitočné informácie začnú aplikovať aj do každodenného života,“ dodáva Michaela Čanecká.

Pozitívne zmeny sa týkajú všetkých prevádzok v obľúbenom foodcourte a na ich zavedenie sa môžeme tešiť už od pondelka, 1. apríla.