machine
Aktuálne počasie Brezno
chata pod chopkom Fúkaná izolácia pizzeria u juraja preprava.info

Správy

Utorok, 22. januára 2013 • 14:48.12 • turistika

2682x

Počasie k neuvereniu

Na nedeľu 20. Januára si breznianski turisti zvolili túru do našich veľhôr – Vysokých Tatier (Rainerova chata, vodopády Studeného potoka, Zamkovského chata, Bilíkova chata).

Zo Starého Smokovca jedna skupinka vyšla peši na Hrebienok, druhá využila dobrodenie pozemnej lanovkovej dráhy a zdolala výškový rozdiel cca 250 m v nových kabínkach lanovky.

Keď sme vyšli na Hrebienok, vítala nás modrá obloha, slnečné lúče a  vetrisko. Keďže poriadne prefukuje, nečakáme a kráčame chodníkom k Rainerovej chate. Nádherné, jasné počasie nám umožňuje prekrásne výhľady na Tatranské štíty a my bohato využívame možnosti urobiť si čo najviac záberov. Na rázcestí nad Rainerovou chatou sa rozhodneme, že najskôr ideme k Obrovskému vodopádu. Popri ľadových vodách Studeného potoka po červenej značke stúpame nahor. S ľútosťou pozeráme na smutné pahýle stromov. Kráča sa výborne, sneh je mäkučký, treba dať len pozor, aby si nestúpil mimo, lebo si hneď po kolená v snehu. Krajšie počasie sme si ani nemohli naplánovať - čerstvý vzduch, slnečná, modrá obloha, úžasná viditeľnosť. Chodník mierne stúpa, míňame Obrovský vodopád (ktorý je zamrznutý a zasypaný snehom – tak sa len dohadujeme, že je to asi on) . Všetci (včítane nášho vodiča – čo nebýva zvykom) nakoniec vyjdeme až na Zamkovského chatu (1475m). Odmenou nám je pohľad na ľadovec, ktorý zamŕza na strome z tečúcej vody a tvorí krásny vstup pri chate.

Dáme si kávu, či fajnú kapustnicu a už sa lúčime. Na ceste nadol nás čaká prekvapenie - pózuje nám malá líška – vôbec sa nebojí, všetci ju fotíme, dokonca neodmietne ani malé turistické pohostenie.

Zídeme dolu k Rainerke (útulňa), kde chatár Peter Petras vytvoril snehový Betlehem, ktorý bol jedným z našich cieľov. Potom už schádzame popri vodách Studeného potoka k jeho vodopádom, ktoré sú taktiež zamrznuté a zapadnuté snehom. V tomto úseku sa už obloha zaťahuje a tatranské vrcholy sa nám strácajú v hmle. Vietor nás už poriadne prefukuje, keď prichádzame k Bilíkovej chate a odtiaľ už len krátky úsek na Hrebienok a lanovku.

Všetci pri autobuse jednohlasne hodnotíme deň ako mimoriadne vydarený a ďakujeme v duchu patrónom, ktorý nám dopriali také výborné počasie.

Na budúcu sobotu plánujeme
Brezno - Chlípavica - Krátke
- bližšie informácie u p. Slavkovskej,  tf.č. 6113327, 0908646311.