machine
Aktuálne počasie Brezno
chata pod chopkom Fúkaná izolácia pizzeria u juraja preprava.info

Správy

Sobota, 26. júna 2021 • 07:47.14 • informujeme

961x

Konferencia v rámci programu Európsky rok železníc 2021

Čiernohronská železnica za podpory BBSK v týchto dňoch na Konferencii v rámci programu Európsky rok železníc 2021 privítala odborníkov z oblasti dopravy, krajinotvorby a ekológie. Cieľom konferencie bolo poukázať na železnicu ako ekologickejšiu alternatívu cestovania a zároveň vyzdvihnúť obrovský prínos pre rozvoj regiónov, cestovného ruchu a skvalitnenie miestneho života.

Počas konferencie tejto myšlienke vyjadrili podporu aj štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Ing. Jaroslav Kmeť a predseda BBSK Ing. Ján Lunter.

Práve zmena v myslení a podpora zelenej dopravy nám pomôže spomaliť klimatické zmeny, ktoré sú čoraz väčšou hrozbou. Dôkazy o týchto zmenách, bohužiaľ, už ani netreba hľadať ďaleko od hraníc Slovenska... Ministerstvo dopravy a výstavby SR preto každý dobrý projekt udržateľnej mobility víta,“ uviedol štátny tajomník Jaroslav Kmeť.

Pri tejto príležitosti sa v obci Hronec za prítomnosti starostu Bohuslava Nemkyho symbolicky vysunul zberač na jednej z novozískaných električiek ako vyjadrenie nádeje, že v budúcnosti prevezú cestujúcich aj po tunajšej trati.

Cieľom kvalitnej regionálnej dopravy je podporovať ochranu životného prostredia. Čiernohronská železnica sa k ekologickým a krajinotvorným aktivitám hrdo hlási a chce ich ďalej rozvíjať. Nastala vzácna príležitosť, keďže Európska komisia a Parlament EÚ sa rozhodli vyhlásiť rok 2021 za Európsky rok železníc. Stále masívnejšie sa podporujú programy zamerané na udržanie ekológie a rozvoj železničnej infraštruktúry,“ hovorí Aleš Bílek, riaditeľ Čiernohronskej železnice.

Električky zo Švajčiarska, ktoré Čiernohronská železnica získala v medzinárodnej súťaži, by sa mali stať súčasťou Integrovaného dopravného systému BBSK a v budúcnosti by mali rozvíjať ekologickú dopravu v regiónoch. Čiernohronská železnica sa pripravuje na zdokonalenie a rekonštrukciu tratí tak, aby ju bolo možné využívať ako ekologický a kvalitný verejný dopravný prostriedok. V pláne je elektrifikácia 17-kilometrového úseku z Čierneho Balogu do Podbrezovej. Prevádzka historických parných vlakov ostane zachovaná.